Historia Monini

Nazwy niektórych włoskich marek mówią same za siebie. Stojące za nimi rodziny stanowią najlepszą gwarancję jakości oliwy z oliwek, tradycji i niezwykłej kultury.

Niektóre z nich zostały przejęte przez międzynarodowe koncerny. Cały czas istnieją jednak firmy, które prowadzone przez jedną rodzinę zyskały światową renomę. Monini jest jedną z nich.

Siedziba firmy

Od początku istnienia Monini siedziba firmy znajduje się w miasteczku Spoleto, w regionie Umbria, zwanym „Zielonym Sercem Włoch” ze względu na centralne położenie oraz malowniczo zalesione tereny.

Łagodny klimat i korzystne ukształtowanie terenu zapewniają obfite zbiory oliwek, z których powstaje oliwa o przyjemnym, intensywnym aromacie i smaku.

Początki

W 1920 roku Zefferino Monini, kierując się instynktem postanawia skoncentrować się na produkcji oliwy z oliwek extra vergine. Jest przekonany, że właśnie do niej (a nie do zwykłej rafinowanej oliwy, która dominuje wówczas na rynku) należy przyszłość. Działania wojenne zahamowały ekspansję firmy, jednak zaraz po wojnie, za sprawą młodzieńczego entuzjazmu czterech synów założyciela rodzinna fabryka zaczęła rozwijać się ze zdwojoną siłą.

Kierownictwo firmy nie spoczywa na laurach. Widząc, że gwarancją sukcesu jest innowacyjność w latach 50. Monini ponownie wyprzedza oczekiwania rynku, wprowadzając do sprzedaży pierwsze butelki oliwy obok tradycyjnych antałków.

Nr 1 we Włoszech

Na rynku włoskim Monini jest jedyną liczącą się firmą, która pozostaje nadal w rękach jednej rodziny. W przeciwieństwie do innych znanych włoskich marek w tej kategorii, przejętych przez międzynarodowe korporacje.

Rozwój

W latach 60. firma przenosi się do nowej siedziby, gdzie uruchamia linie produkcyjne wykorzystujące nowoczesne technologie oraz zaawansowany system kontroli jakości. Przeprowadza pierwsze działania reklamowe mające na celu rozpowszechnienie marki, a w 1973 roku powstaje słynne hasło – „Una spremuta di olive”, które stanowi kwintesencję filozofii dzialania firmy i towarzyszy nam do dziś.

W 1991 roku na czele firmy stają wnuki zalożyciela: Zefferino Francesco i Maria Flora Monini.

W 2000 roku w wyniku rozszerzenia działań za granicą powstaje spółka Monini North America z siedzibą w stanie Connecticut.

Aby umocnić pozycję lidera na rynku i stworzyć najlepsze warunki do dalszego rozwoju w 2008 roku w Poznaniu powstaje Monini Polska, która dziś zatrudnia 12 osób.

Monini dziś

Obecnie firmą zarządza już trzecie pokolenie rodziny Monini: Zefferino Francesco stoi na czele firmy i osobiście sprawuje kontrolę nad selekcją oliwy, natomiast Maria Flora zajmuje się wizerunkiem firmy. Szacunek dla tradycji, oryginalnej receptury i ogromna pasja w połączeniu z nowoczesną technologią czyni Monini jednym z niewielu producentów, który jest w stanie zapewnić stałą, wysoką jakość produktu, typową dla niewielkich przetwórni. Monini zatrudnia ponad 100 osób, jest czołowym producentem na włoskim rynku oraz eksportuje oliwę do ponad 30 krajów na całym świecie. O smaku i aromacie oliwy w każdej sprzedawanej butelce decyduje zawsze osobiście Zefferino Monini. Aby zapewnić konsumentowi najwyższą jakość i niezmienny smak testuje ponad 3 000 próbek oliwy rocznie.

Zefferino Monini w 1920 roku
w Spoleto w Umbrii zakłada
firmę Monini.

Pierwsza oliwa w butelkach
pojawiła się w latach 50.

Kampania reklamowa
marki Monini
z lat 70. XX wieku.

Siedziba firmy w Spoleto,
rok 1964.

Rok 1964. Firma zatrudnia już 40 pracowników.

Założyciel firmy – Zefferino Monini z rodziną.

Rok 1960. Pierwsza reklama.

Rok 1960. Produkty Monini przyjmują pierwsze formy komunikacji reklamowej.

Obecnie firmą zarządza rodzeństwo:
Zefferino i Maria Flora Monini.

Wyszukaj produkt MONINI !
Poznaj właściwości
i sprawdź, GDZIE KUPIĆ!


Instagram

Nasi partnerzy :

Monini - Nasi partnerzy Monini - Nasi partnerzy Monini - Nasi partnerzy Monini - Nasi partnerzy Monini - Nasi partnerzy